Renotrap

Belgische specialist in traprenovaties

In 1959 legde Frans De Kock het fundament voor Renotrap. Momenteel staan zoon Danny De Kock en zijn vrouw, dochter en zoon aan het roer. Als Belgische pionier in traprenovatie kent het bedrijf nationale bekendheid. Naast Renotrap is er ook een aparte afdeling, Valbusko, gespecialiseerd in bouw- en renovatiewerken.

Online een trapje hoger schakelen

De naam ‘Renotrap’ doet misschien een belletje rinkelen. Als sponsor in het cyclocrossmilieu pronkt hun naam (heel toepasselijk) op de trapjes waar de renners over fietsen (of lopen). Al snel merkten ze bij Renotrap dat die offline zichtbaarheid alleen niet voldoende zou zijn. Om echt top-of-mind te worden bij potentiële klanten was er een sterke online strategie nodig.

De weg daarnaartoe was een eerder hobbelig parcours. Ze vonden die sterke strategie niet bij hun voormalig bureau, waar weinig betrokkenheid en teleurstellende resultaten geen uitzonderingen waren. In 2018 besloten ze het roer om te gooien en klopten ze voor het eerst bij ons aan. De vraag om Google Ads in te zetten met de oorspronkelijke hoge budgetten en slecht scorende website leek ons geen optimale en langdurige oplossing. Ons eerlijke en persoonlijke advies werd gewaardeerd en de beslissing om samen te werken bleef niet lang uit. Vanaf januari 2020 zetten wij volop in op een allesomvattende strategie. Het doel? Renotrap ook online naar een hoger niveau tillen.

Websites

In januari 2020 lanceerden we 2 aparte websites, renotrap.be en valubsko.be, om de twee activiteiten gescheiden te houden. Toch zijn de websites met elkaar verbonden zodat websitebezoekers heel eenvoudig kunnen navigeren tussen beide sites. Je herkent ze aan de typische geel-zwarte huisstijl. Beide websites vormen een krachtige hub voor onze SEO-strategie met als doel zoveel mogelijk organisch verkeer naar de website te leiden.

Zonder titel (1500 x 748 px)

Google Ads

Na het lanceren van de nieuwe krachtige websites, zetten we volop in op Google Ads-campagnes. De combinatie van beide leverde snel veel kwalitatieve leads op.

Ontwerp zonder titel (43)

Social media (advertising)

Naast Google Ads startten we ook met het organisch posten op Pinterest (enkel Renotrap) en Facebook. Ter ondersteuning werd ook Facebook advertising ingezet. Dankzij gerichte advertenties werd het juiste doelpubliek aangesproken met relevante content op maat. We bliezen ook de sociale media kanalen nieuw leven in door de expertise van Renotrap in de kijker te zetten en met bruisende content de bezoeker te blijven inspireren.

Zonder-titel-(1000-x-1012-px)

Blijven bijsturen

1. De online wereld is voortdurend in beweging. Regelmatig bijsturen is key. Begin 2022 voegden we Instagram en een Bing Ads-campagne toe aan onze strategie.

2. Vanaf 2023 werd de campagne bijgestuurd. We verlegden onze focus naar Google, Instagram en Facebook met hogere budgetten.

3. Daarnaast werd ook de website van Renotrap geoptimaliseerd in functie van het genereren van conversies via mobiele apparaten.

Contentcreatie

Sinds juni 2023 zetten we nog meer in op authenticiteit en vakmanschap. Tijdens periodieke video- en fotoshoots creëren we authentieke en persoonlijke content voor Instagram, Facebook én de websites.

1
2
  • Feb 25, 2022

    Websites

    In januari 2020 lanceerden we 2 aparte websites, renotrap.be en valubsko.be, om de twee activiteiten gescheiden te houden. Toch zijn de websites met elkaar verbonden zodat websitebezoekers heel eenvoudig kunnen navigeren tussen beide sites. Je herkent ze aan de typische geel-zwarte huisstijl. Beide websites vormen een krachtige hub voor onze SEO-strategie met als doel zoveel mogelijk organisch verkeer naar de website te leiden.

  • Feb 25, 2022

    Google Ads

    Na het lanceren van de nieuwe krachtige websites, zetten we volop in op Google Ads-campagnes. De combinatie van beide leverde snel veel kwalitatieve leads op.

     
     
     
     
     
     
     
  • Feb 25, 2022

    Social media (advertising)

    Naast Google Ads startten we ook met het organisch posten op Pinterest (enkel Renotrap) en Facebook. Ter ondersteuning werd ook Facebook advertising ingezet. Dankzij gerichte advertenties werd het juiste doelpubliek aangesproken met relevante content op maat. We bliezen ook de sociale media kanalen nieuw leven in door de expertise van Renotrap in de kijker te zetten en met bruisende content de bezoeker te blijven inspireren.  

  • Feb 25, 2022

    Blijven bijsturen

    1. De online wereld is voortdurend in beweging. Regelmatig bijsturen is key. Begin 2022 voegden we Instagram en een Bing Ads-campagne toe aan onze strategie.

    2. Vanaf 2023 werd de campagne bijgestuurd. We verlegden onze focus naar Google, Instagram en Facebook met hogere budgetten.

    3. Daarnaast werd ook de website van Renotrap geoptimaliseerd in functie van het genereren van conversies via mobiele apparaten.

  • Feb 25, 2022

    Contentcreatie

    Sinds juni 2023 zetten we nog meer in op authenticiteit en vakmanschap. Tijdens periodieke video- en fotoshoots creëren we authentieke en persoonlijke content voor Instagram, Facebook én de websites. 

     

Samen naar de top

De sleutel tot succes? Een fijne samenwerking gebaseerd op wederzijds respect en vertrouwen. De inspanningen van de afgelopen jaren hebben hun vruchten afgeworpen en tot mooie resultaten geleid. We blijven ons verder inzetten om het maximale uit hun online marketing campagnes te halen.

⇨ Benieuwd naar de websites? Klik hier voor Renotrap en hier voor Valbusko.

Een trapje hoger schakelen met jouw online marketing?

Klaar om de aftrap te geven van een complete en succesvolle digitale marketingstrategie? We kunnen niet wachten om voor jouw kmo de gewenste resultaten te boeken. Laat hieronder je gegevens achter en je hoort zo snel mogelijk van ons.