Advertising

Om succesvol online aanwezig te zijn, moet je zowel in de Google zoekresultaten als op social media jouw (potentiële) klanten kunnen overtuigen. Met online adverteren bereik je doelgericht de juiste mensen en verhoog je eenvoudig de doeltreffendheid van je inspanningen.

advertisingheader

Digi-Motions | Online marketing architect voor KMO's met ambitie

Doeltreffend. Eerlijk. Persoonlijk.

blokjes-links
Google-Ads
Google

Google advertising

Google Ads is een belangrijk onderdeel van onze langetermijnvisie. Het platform helpt je om via search engine advertising (SEA) gerichter en relevanter te adverteren. Google advertising is een heel effectieve manier om het juiste publiek naar jouw website te brengen, door het laaghangend fruit te bereiken. Google toont op het juiste moment jouw advertenties aan mensen die op zoek zijn naar wat jouw bedrijf aanbiedt. En dat is exact wat je wil natuurlijk.

Op basis van het doel dat jij wil bereiken zetten wij een Google advertising campagne op. We lijsten de verschillende mogelijkheden even op:

Google-Partner-Logo

Google Search:

jouw advertentie verschijnt bij de zoekopdrachten waarop jij absoluut gevonden wil worden

Meer sales, leads, of websiteverkeer

Google Display:

jouw advertentie verschijnt op verschillende plekken van het Google netwerk

Awareness, engagement

Google Shopping:

zet jouw webshopproducten in de kijker bovenaan de zoekresultaten

Meer verkeer naar je webshop

Discover:

jouw advertentie verschijnt op verschillende plekken van het Google netwerk

Awareness, engagement

Remarketing:

herbereik je doelgroep op een gerichte manier

Social media advertising

Met social media advertising gaan we voor tastbare resultaten. Je bereikt doelgroepen die je niet zou bereiken met organische content. Met organische content bedoelen we niet biologische content over groenten en fruit, maar wel content waarvoor je niet betaalt. Organische content produceren vraagt vaak veel inspanning en ontvangt relatief weinig interactie. Via social media advertising verhoog je het bereik van je inspanningen: je bereikt zo je doelgroep frequenter en effectiever.

Meta Business Partner logo

Je kan via social media advertising echt gericht targeten, met meer dan 60 verschillende targetinstellingen. Op Instagram en Facebook target je bijvoorbeeld op basis van interesses, gedrag, demografie, locatie, leeftijd, geslacht, etc. Op LinkedIn kan je dan weer targeten volgens beroep, sector en bedrijf.

Ga je voor een remarketingcampagne, dan richt je je op een specifieke doelgroep die je al eens bereikt hebt. Dat is vaak nodig om de klant echt over de streep te trekken.

social-media-advertising-2
blokjes-rechts

Google advertising + social media advertising = de ultieme combinatie

Wanneer je beide advertisingvormen met elkaar combineert, behaal je optimale resultaten. Google Ads brengt verkeer naar jouw website en dankzij remarketing via Google en social media ads blijf je in contact met diezelfde webbezoekers. Dit keer op een ander platform en op een andere manier. Zo zorg je ervoor dat mensen jou niet vergeten. Want out of sight, out of mind, toch?