Advertising
Om succesvol online aanwezig te zijn, moet je zowel in de Google zoekresultaten als op social media jouw (potentiële) klanten kunnen overtuigen. Met online adverteren bereik je doelgericht de juiste mensen en verhoog je eenvoudig de doeltreffendheid van je inspanningen.
Digi-Motions | Online marketing architect voor KMO's met ambitie
Doeltreffend. Eerlijk. Persoonlijk.
Google advertising
Google Ads is een belangrijk onderdeel van onze langetermijnvisie. Het platform helpt je om via search engine advertising (SEA) gerichter en relevanter te adverteren. Google advertising is een heel effectieve manier om het juiste publiek naar jouw website te brengen, door het laaghangend fruit te bereiken. Google toont op het juiste moment jouw advertenties aan mensen die op zoek zijn naar wat jouw bedrijf aanbiedt. En dat is exact wat je wil natuurlijk.
Op basis van het doel dat jij wil bereiken zetten wij een Google advertising campagne op. We lijsten de verschillende mogelijkheden even op:
jouw advertentie verschijnt bij de zoekopdrachten waarop jij absoluut gevonden wil worden
jouw advertentie verschijnt op verschillende plekken van het Google netwerk
zet jouw webshopproducten in de kijker bovenaan de zoekresultaten
jouw advertentie verschijnt op verschillende plekken van het Google netwerk
herbereik je doelgroep op een gerichte manier
Social media advertising
Met social media advertising gaan we voor tastbare resultaten. Je bereikt doelgroepen die je niet zou bereiken met organische content. Met organische content bedoelen we niet biologische content over groenten en fruit, maar wel content waarvoor je niet betaalt. Organische content produceren vraagt vaak veel inspanning en ontvangt relatief weinig interactie. Via social media advertising verhoog je het bereik van je inspanningen: je bereikt zo je doelgroep frequenter en effectiever.
Je kan via social media advertising echt gericht targeten, met meer dan 60 verschillende targetinstellingen. Op Instagram en Facebook target je bijvoorbeeld op basis van interesses, gedrag, demografie, locatie, leeftijd, geslacht, etc. Op LinkedIn kan je dan weer targeten volgens beroep, sector en bedrijf.
Ga je voor een remarketingcampagne, dan richt je je op een specifieke doelgroep die je al eens bereikt hebt. Dat is vaak nodig om de klant echt over de streep te trekken.