Niet te missen socialmedia-trends in 2020

Niet te missen socialmedia-trends in 2020

Zo goed als elke onderneming zet social media in om zijn merk en producten in de kijker te zetten. Om relevant te blijven is het belangrijk om als bedrijf aanwezig te zijn op de juiste platformen. Facebook was ook afgelopen jaar, samen met YouTube, het grootste sociale netwerk. Toch is er een nieuwe speler in het voetlicht getreden. We gaan er hieronder dieper op in en lichten voor jou de niet te missen socialmedia-trends in 2020 uit.

TikTok als nieuwe speler in socialmedia-land

Hoewel het aantal gebruikers in België tot op heden eerder beperkt blijft (ongeveer 1 miljoen), wint het videonetwerk TikTok dagelijks aan populariteit. Het principe is heel eenvoudig: een constante stroom aan korte en originele video’s met een hoge funfactor. En net dat laatste maakt dit platform zo aantrekkelijk, voornamelijk bij tieners.

Bij TikTok hoeft de content – in tegenstelling tot het ‘picture-perfect’ Instagram – niet mooi of perfect te zijn.

socialmedia-trends

Wil je als bedrijf de jongere generatie bereiken? Durf dan investeren in TikTok! Naast het maken van korte video’s van 3 tot 15 seconden kan je hier ook adverteren. De advertentiemogelijkheden worden in 2020 verder uitgewerkt. Zeker de moeite dus om dit op de voet op te volgen!

Blijven inzetten op stories

Net zoals vorig jaar blijven stories een belangrijk communicatiemiddel. Veel bedrijven laten echter nog steeds meer content verschijnen op hun Facebook tijdlijn of Instagram fotofeed. Jammer want met Instagram- én Facebookstories vergroot je de betrokkenheid van je volgers! Je kan via deze weg makkelijker in interactie gaan met je doelgroep door hen vragen te stellen of een poll voor te leggen. Zo kan je met deze functie als bedrijf perfect polsen welke productvoorkeur je volgersgroep heeft in geval van uitbreiding van je assortiment.

Gericht adverteren

Wie een zo breed mogelijke doelgroep wil bereiken doet er ook in 2020 goed aan om te adverteren op Facebook. Beschik je als bedrijf over visueel aantrekkelijke content? Dan kan je perfect inzetten op Instagram advertenties maar vergeet zeker Pinterest niet! Dit platform heeft recent ook bij ons adverteren mogelijk gemaakt.

Gebruikers van Pinterest zijn op zoek naar inspiratie en hebben een relatief hoge koopintentie. Met gesponsorde pins kan je hen naar je website leiden en  vergemakkelijk je op die manier de customer journey. Het resultaat? Een hogere conversie en verkoop!

Heb je eerder een zakelijke doelgroep? Dan mag LinkedIn niet over het hoofd gezien worden. Met een kleine voorsprong op Instagram qua aantal Belgische gebruikers (3,6 miljoen t.o.v. 3,5 miljoen gebruikers), kan je op dit platform heel gericht adverteren op basis van opleiding, functie en zelfs postcode.

socialmedia-trends

Wij volgen de socialmedia-trends graag voor je op!

Heb je geen tijd om de socialmedia-trends zelf op te volgen? Schakel dan de hulp van Digi-Motions in! Wij werken met plezier een socialmedia-strategie voor je uit en vertalen deze naar relevante posts, stories en advertenties. Neem gerust contact met ons op en wij bespreken samen met jou de mogelijkheden!