De positieve impact van professioneel bloggen

De positieve impact van professioneel bloggen

Bloggen… grote ondernemingen zetten het vaak in als belangrijk onderdeel van hun marketingstrategie. Heeft het als kleinere onderneming of zelfstandige dan wel zin om zelf te (beginnen) bloggen? Absoluut! We vertellen je graag waarom professioneel bloggen een goede zet is en welke positieve effecten dit heeft op jouw onderneming.

SEO-content is king!

Wil je jouw website hoger laten scoren in Google? Dan heb je goede SEO-content nodig. En daar horen blogs natuurlijk bij! Wat zijn nu de geheime ingrediënten van een perfecte SEO-tekst? Dat is relatief eenvoudig:

  1. Bepaal de beste zoekterm(en) in functie van het zoekvolume en het concurrentieniveau.
  2. Schrijf vervolgens – met een duidelijk doel en doelgroep voor ogen – een relevante en SEO-proof tekst.
  3. Zorg voor een aantrekkelijke Google Snippet met duidelijke SEO-titel, url en meta-omschrijving.

Je doet er overigens goed aan om je blogs te promoten via social media, de (maandelijkse) nieuwsbrief, enzovoort. Je creëert niet alleen een hogere betrokkenheid bij je bestaand publiek maar maakt ook potentiële nieuwe klanten warm om meer te weten over jouw bedrijf, producten en/of diensten.

professioneel bloggen

Pluk de vruchten van bloggen op de lange termijn

Zodra jouw bedrijf of organisatie begint te bloggen, lijkt het in eerste instantie weinig impact te hebben. Het is echter belangrijk om dit te blijven volhouden. Want wie regelmatig blogt,

  • demonstreert zijn of haar expertise.
  • bouwt stelselmatig een goede reputatie op.
  • overtuigt Google van de waarde die de website voor de bezoekers te bieden heeft.

Dit laatste zal er dan ook voor zorgen dat je steeds hoger in de Google-zoekresultaten zal opduiken. Op langere termijn genereer je automatisch steeds meer webbezoekers. Onderstaande illustratie van een van onze bestaande klanten toont duidelijk aan dat bloggen heel wat oplevert. Sinds mei 2017 zijn wij voor hen beginnen bloggen. Intussen ontvangt hun website elke maand systematisch meer bezoekers (met uitzondering van april 2020 ten gevolge van de coronacrisis).

professioneel bloggen

Meer bezoekers op de website vergroot dan weer de kans om meer leads te genereren. De stap van lead naar conversie (lees: aankoop of andere commercieel gewenste actie) is alweer wat kleiner. En om die potentiële nieuwe klant dat laatste duwtje in de rug te geven, doe je er dus goed aan om jouw kennis en expertise te delen via boeiende blogs! Je wordt als het ware een vaste waarde en daar pluk je op de lange termijn de vruchten van!

Professioneel bloggen? Daar helpen we je graag bij!

Ben je overtuigd van wat professioneel bloggen voor jouw onderneming in petto heeft? Wij hebben alle expertise in huis om relevante SEO-blogs te schrijven voor jouw onderneming of organisatie. Geef ons dus gerust een seintje… Wij werken voor jou graag een succesvolle blogstrategie uit!