Wat is marketing automation?

Marketing automation is een verzamelnaam voor softwaretoepassingen die marketingprocessen, mailings en dataverzameling automatiseren. Het is gemaakt om jou te helpen bestaande leads sneller en beter om te zetten naar klanten. Het identificeren van leads gaat makkelijker en door klanten te segmenteren bied je content op maat van het contact aan. Je kan met marketing automation een meer gerichte doelgroep bereiken. Zo kan je bijvoorbeeld automatisch mailen naar mensen die een e-book, whitepaper of link hebben geopend of je schrijft contacten aan die onlangs jouw webinar hebben bijgewoond.

Marketing-Automation

Digi-Motions | Online marketing architect voor KMO's met ambitie

Doeltreffend. Eerlijk. Persoonlijk.

blokjes-links
flow

MailBlue

Voor de marketing automation van onze klanten werken wij met MailBlue. We zetten via MailBlue terugkerende taken om naar een geautomatiseerd proces. Dat scheelt niet alleen tijd maar ook geld. Verder biedt het een persoonlijke ervaring aan zowel potentiële als bestaande klanten. En dat vergroot de betrokkenheid met jouw bedrijf.

Met marketing automation kan je dus:

E-mails automatiseren

Interessante leads identificeren

Bestaande contactprofielen aanvullen

Marketing automation= de toekomst?

Marketing automation garandeert een zeer persoonlijke aanpak dankzij de mogelijkheden voor personalisatie. Je toont aan potentiële klanten enkel informatie die echt relevant is voor hen. Onderzoekers voorspellen dat binnen enkele jaren 85% van de online communicatie geregeld zal worden via marketing automation. Zorg er dus voor dat je de concurrentie nu al een stapje voor bent.

Marketing-Automation2
blokjes-rechts

Meer informatie over marketing automation?

Of het nu gaat om een eenmalige campagne, een (maandelijkse) nieuwsbrief of opvolgingsmailtjes na inschrijvingen, Digi-Motions helpt je graag op weg met marketing automation.