Zijn Instagram Stories interessant voor jouw bedrijf?

Zijn Instagram Stories interessant voor jouw bedrijf?

Iedereen heeft ondertussen al wel gehoord van Instagram Stories. Vaak wordt echter gedacht dat dit alleen interessant is voor jongeren of influencers. Niets is echter minder waar! Ook voor bedrijven is deze functie erg interessant. Het is een goede manier om een band op te bouwen met potentiële klanten. Door exclusieve beelden te tonen blijf je op de radar van je fans en creëer je interactie. Wij leggen je uit hoe je dit best aanpakt en wat de diverse mogelijkheden zijn.

Waarom Instagram Stories?

Met Instagram Stories kunnen gebruikers een reeks foto’s of video’s maken die 24 uur beschikbaar blijven voor volgers. Je kan de content in je Stories bewerken met een filter of voorzien van stickers, hashtags of tekst. De waarde zit in de authentieke, exclusieve en unieke verhalen die je deelt met je fans.

Op het platform van Instagram zijn dagelijks miljoenen gebruikers actief. Een op de drie kijkt daadwerkelijk naar deze Stories. De cijfers liegen er niet om: 20% van de geplaatste zakelijke Stories levert resultaat op, namelijk directe interactie met volgers. De functie is dus een goede manier om in contact te komen met jouw doelgroep, meer verkeer te genereren naar je website en je bekendheid te vergroten.

Instagram Stories

Tips voor succesvolle Instagram Stories

Zoals hierboven al aangegeven kan je je Stories op verschillende manieren opmaken. Wij geven je een aantal tips die je helpen om jouw Stories naar een hoger niveau te tillen:

  1. Voeg een poll toe; Stel je fans een vraag en geef ze twee mogelijke antwoorden. Nadat ze een keuze hebben gemaakt zien ze ook meteen hoeveel procent er voor het ene antwoord gekozen heeft en hoeveel procent eerder neigt naar het andere. Dit spreekt hen meer aan en je krijgt inzicht in de voorkeuren die jouw doelgroep heeft. Hier kan je vervolgens gericht op inspelen met je producten of diensten.
  2. Gebruik hashtags; Instagram ademt hashtags. Uiteraard mogen deze ook niet ontbreken in een verhaal. Door hier zorgvuldige keuzes in te maken kan jouw verhaal terecht komen in het overzicht van die ene hashtag. Hierdoor krijg je meer viewers en dus aandacht voor jouw dienst of product. Let er echter wel op dat je niet overdrijft met het gebruik van hashtags! Denk er ten slotte ook aan om eventueel je eigen merknaam als hashtag te gebruiken.
  3. Gebruik stickers en voeg je locatie toe; Stickers geven een leuke touch aan jouw verhaal. Je kan ze eenvoudig verschuiven en vergroten. Instagram zorgt regelmatig voor nieuwe stickers die te maken hebben met de periode van het jaar. Voeg ook je locatie toe, zo kunnen fans meteen zien waar je bent. Door erop te klikken krijgen ze bovendien een overzicht van de foto’s en Stories op deze locatie.
  4. Laat fans je verhaal delen; Stel dat je fans jouw verhaal zo interessant vinden dat ze het willen delen met iemand, dan moeten ze dit uiteraard wel kunnen! Vink daarom in je instellingen de mogelijkheid tot delen aan. Dit kan je doen door naar profielinstellingen > verhaalinstellingen te gaan en daarna ‘Delen toestaan’ aan te klikken. Hierdoor kunnen fans jouw verhaal delen met hun vrienden via bijvoorbeeld een privé-bericht.


Meer interactie met je volgers via Instagram Stories

Zou je graag meer interactie willen creëren met je doelgroep, maar heb je hier geen tijd voor? Dan is Digi-Motions er om jou te helpen! Onze content marketeers volgen de social media ontwikkelingen op de voet. Wij nemen graag het beheer van je over, zodat jij op beide oren kan slapen. Wij creëren Stories en posts en zetten doelgerichte advertenties voor je onderneming op. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.