Facebook beoordelingen zijn aanbevelingen geworden

Facebook beoordelingen zijn aanbevelingen geworden

Het is gedaan met sterren geven op Facebook. De mogelijkheid om een beoordeling te geven aan een bedrijf, product of dienst heeft een complete make-over gekregen. We spreken vanaf nu niet meer van Facebook beoordelingen maar van Facebook aanbevelingen. Maar wat verandert er precies en wat heeft dit voor gevolgen voor de beoordeling van je onderneming?

Facebook beoordelingen sterren

Geen lege Facebook beoordelingen meer

Het eerste wat opvalt is dat je geen sterren meer kan geven zoals het geval was bij Facebook beoordelingen. Het enige wat je nu gevraagd wordt is of je het bedrijf of de dienst zou aanbevelen. Na op ‘ja’ of ‘nee’ te hebben geklikt heb je de (verplichte) mogelijkheid om in minimaal 25 tekens aan te geven waarom je dit al dan niet vindt. Het grote voordeel is dat je geen lege recensies meer krijgt en je precies weet waarom iemand je al dan niet aanbeveelt. Zo haal jij er meer informatie uit en zijn ze vaak ook oprechter.

Op dit moment wordt ook nog de mogelijkheid uitgerold om zogenaamde tags te selecteren en afbeeldingen toe te voegen. Zo kan je specifiek een onderdeel van de service aanbevelen. Denk hierbij aan vriendelijk personeel of lange wachttijden. Krijg je een slechte aanbeveling die niet strookt met de werkelijkheid of bestaat uit spam? Rapporteer deze eenvoudig door ‘Feedback geven’ in het berichtenmenu te selecteren.

Vragen om aanbevelingen

Ga je op vakantie en wil je weten waar de beste restaurants en bars zich bevinden of welke leuke bezienswaardigheden er in de buurt zijn? Dan kan je voortaan ‘Vragen om aanbevelingen’ kiezen. Maak hiervoor een nieuw bericht en klik op het uitgebreide menu icoon naast de Gevoel/activiteit-knop. In de lijst die je dan te zien krijgt, kan je op ‘Vragen om aanbevelingen’ klikken. Daarna kies je een locatie en schrijf je je bericht.

Facebook beoordelingen aanbeveling vragen

Je social media marketing uitbesteden

Tegenwoordig vormt social media marketing een onmisbaar onderdeel van je marketingstrategie. Heb je zelf de tijd niet om de laatste ontwikkelingen op te volgen? In dat geval kunnen wij jouw sociale media beheer deels of volledig van je overnemen. Neem hiervoor contact met ons op. Wat je ook verkiest, wij stellen een op maat gemaakte formule voor je op.