Digitale marketing & corona: do’s & don’ts

Digitale marketing & corona: do’s & don’ts

Investeren in online marketing in volle (corona)crisis? Dat lijkt misschien overbodig maar is het zeker niet. Ondanks alles liggen er opportuniteiten. Daarom is het belangrijk om online actief en zichtbaar te blijven. Dat doe je enerzijds door je klanten voldoende te informeren en anderzijds door je marketingstrategie bij te sturen.

Welke concrete aanpak nu wel of niet werkt, hangt af van het type van bedrijf, handels- of horecazaak en de sector waarin deze zich bevindt. We reiken je graag enkele nuttige handvaten aan om jouw digitale marketing tijdens corona of andere crisissen te transformeren!

Focus op je bestaande klanten

Is je winkel tijdelijk gesloten maar ben je nog niet online actief? Dan moet je dat nú doen! In crisistijden heb je eenmaal wat meer tijd om je huidige klant in het middelpunt van de belangstelling te plaatsen. Denk na over wat jouw klanten nu nodig hebben… Wees creatief en bied bv. een online cursus via video of podcast aan. Toon, verwoord of visualiseer je expertise!

digitale marketing corona

Durf ook te informeren en inspireren met humor. Dat helpt om even alle zorgen te vergeten. Zo blijf je op een positieve manier in het gezichtsveld van je klanten. Delen zij jouw content met hun persoonlijke netwerk? Dan win je automatisch aan potentiële nieuwe klanten!

Communiceer via de juiste kanalen

Via welke kanalen communiceer je nu het best in een crisisperiode? In het geval van de coronacrisis besteden veel mensen meer tijd op de sociale media. Maar ook via nieuwsbrieven en SEO-blogs bereik, informeer en inspireer je jouw (potentiële) klanten. Je focust hierbij vooral op de lange termijn en daar pluk je later zeker de vruchten van.

Maar behoud ook je korte termijn strategie zoals Google Ads. Je bereikt er heel snel een specifieke doelgroep mee die zich online informeert en oriënteert. In crisistijden is er via dit kanaal een lagere concurrentie waardoor de kosten per klik dalen. Je spaart automatisch budget uit dat je later weer kan inzetten ten voordele van de lange termijn marketing.

Ook adverteren blijft belangrijk. Ben je actief in de reissector? Dan doe je er natuurlijk goed aan om je campagnes tijdelijk te pauzeren. Maar durf als bedrijf je bestaande campagnes te laten doorgaan. Pas ze eventueel aan en optimaliseer waar mogelijk. Want als je jouw digitale marketing tijdens corona helemaal stillegt, dan zal de kostprijs uiteindelijk hoger uitvallen.

Laat je adviseren door onze digitale marketing experten in tijden van corona

Vind je het moeilijk om in een crisisperiode de juiste keuzes te maken voor jouw online marketing? Ons enthousiast team van gepassioneerde specialisten adviseert je graag met de juiste expertise. Digi-Motions denkt actief met je mee en helpt je om concrete acties  uit te rollen zodat je die moeilijke crisisperiode zo goed mogelijk te boven komt!